"Stal som sa novinárom, aby som sa priblížil k srdcu celého sveta" Henry R. Luce


Jude Antoine: V znamení nového začiatku

31.08.2009 15:50

  Pri obchôdzke Spišskou Belou si okamžite získal sympatie rómskych občanov. Človek, z ktorého niečo vyžaruje. Vnútorná sila, charizma. Jude Antoine. Je laický misionár z Malajzie, presnejšie z Kuala Lumpur. Boh sa dotkol srdca, zmenil jeho život a on odpovedal na Jeho výzvu. V roku 1993 odišiel zo svojej práce, z postu bankovníka. Dnes cestuje a evanjelizuje po celom svete.

 

Judovi navštívil Slovensko už po ôsmy krát. Naposledy tu bol spolu so svojou rodinou v zime, v roku 2005. „Už som mal tú príležitosť a možnosť slúžiť na Slovensku. Vy chcete veriť, ale často s vašou vierou bojujete.“ Jude vysvetľuje:„Veľmi často keď vykračujete z lode, keď máte už urobiť krok na vode, vaša myseľ úplne zostúpi. Takže poviete si, to nie je možné. To sa nikdy nestane. Priatelia, často si hovoríme, môže sa to skutočne stať? Možno áno, no nie teraz..“

On i jeho manželka majú 42 rokov a dve dospievajúce dcéry. Obaja sú misionári na plný úväzok. Ich hlavnou náplňou je učenie a ohlasovanie Božieho slova. Jude hovorí : „Sme normálni laici ako aj vy. Nie sme kňazi, ani rehoľné sestry. Sme normálny laici ako aj vy. Nie letniční, protestanti, ale katolíci a laici. Úplne odovzdaný, aby sme mohli ohlasovať dobrú novinu o Ježišovi.“
 

 

Jude v úvode svojej prednáške v preplnenej prednáškovej miestnosti, ktorá sa biblicky volala podľa vrchu Sinaj všetkým zúčastneným povedal: “ Majte veľké očakávania. Je potrebné aby ste počúvali Vašimi ušami, ale tiež srdcom. Pretože Boh bude robiť úžasné veci vo Vašich životoch. Tento víkend uvidia vaše oči, to čo ešte nevideli.“

 

"Boh chce konať úžasné veci aj v tvojom, mojom, živote aj dnes. Nielen pred 2000 rokmi. Musíme mať vieru, aby sme mohli veriť. Viera musí rásť. Nemôžme ostať na jednej úrovni. Musíte pracovať s Vašimi pochybnosťami. Musíte zapracovať s Vašimi pochybnosťami proti Vašej viere. Boh môže použiť Vašu vieru, aby ste boli uzdravení,“ Jude ďalej pokračuje : „Úžasné veci Božie sú zaslúžené pre tých, ktorí platia cenu. Nie je to zadarmo. Vaše oči budú schopné vidieť krásne veci. Buďte pripravený na túto cenu.“

 

Nanešťastie sú mnohí ľudia, ktorí sú pripravení povedať : "Pane ja chcem vidieť zázrak, ja chcem aby tvoja milosť prúdila cez môj život." Ale oni nechcú zaplatiť cenu. Čo to znamená? Byť schopný zomrieť samému sebe. /Gal 1,20-21/ Už nežijem ja, ale vo mne žije Kristus. Takže to je tá cena, ktorú Pavol musel zaplatiť, on musel zomrieť v sebe. To je tá cena, ktorú musel zaplatiť aj Peter.

 

Bolo by naivné myslieť si, že Jude mal hneď jasno vo svojom živote. Vyrastal síce v kresťanskej rodine, ale ako on sám hovorí bolo len navonok. Zlom v jeho živote nastal po tom, ako mu v 15 rokoch zomrel otec. V tom čase úplne zanevrel na Boha, vieru, a to na viac ako tri roky. Počas týchto rokov , v čase hľadania sa, kríz, ktoré vyústili do samovražedných myšlienok pocítil uzdravujúcu lásku Boha. Rozhodol sa dať mu ešte šancu. Dnes ako laický misionár spoločne so svojou manželkou cestuje po celom svete a ohlasuje Božie slovo.

 

Z misionárstva nedostáva nič. Spáva v lietadlách, vo vlakoch, v autobusoch, čo je nielen náročné, ale i vyčerpávajúce. Veľkým zadosťučinením je pre neho, keď vidí zmenu na tvárach ľudí. „Bolo by to bláznovstvo, ak by som to robil bez nejakého zmyslu. Naopak, je to niečo, čo ma posúva ďalej,“ hovorí Jude. A ako vníma svoje poslanie laického misionára on sám? „Mojou úlohou je priviesť ľudí k Bohu a Boh urobí tú zmenu. Ja si robím svoju časť práce a potom si Pán robí svoju časť. A každý, kto svoj život odovzdáva Bohu, tak Boh to už mení.“

 

Doba v ktorej žijeme, potrebuje uvedomelých kresťanov. Ide tu o osobnú angažovanosť jednotlivcov. Viera nie je o počte prečítaných kníh, ale o osobnom svedectve života. Je potrebné vykročenie. V duchu pravdy, v znamení nového začiatku.

—————

Späť